Alla inlägg under juni 2017

Av Josefin Dicke - 9 juni 2017 19:14

För 2 dagar sedan var det 2 år sedan jag och min sambo Andreas träffades för första gången. Och vi står fortfarande kvar där vi är - kära och lyckliga med varandra.


År 2015 i denna månad så var jag singel och hade varit det i nästan 1 månad. Det var den kvällen då mamma min skulle ha fest hos sig och hon bjöd in sina kompisar till festen. Efter ett tag så får jag ett pling i telefonen av min närmsta killkompis och frågade om det var fest någonstans och då sa jag att det var hemma hos min mamma och om han ville så kunde han få komma och då sa han att det var 3 stycken till som var med honom, men jag tyckte det var helt okej att det kunde komma mer folk som jag kunde få umgås med. Min mamma känner min kompis så för henne var det helt okej att han kunde komma förbi och hans kompisar.

Dem kom efter 30 minuter, och vi drack inne i vardagsrummet och där fick jag lära känna dem som var med - dem var trevliga, roliga och hur gulliga som helst! Vi gjorde drinklekar, skrattade med varandra och bara hade det kult och sen kom det roliga i det hela. Min närmsta killkompis började småflörta med mig och jag tänkte: What? Sen började ena killen ta till sig för jag sa att jag gillade Audi bilar och han hade Audi själv som han älskade, men nej. Och tjejen var bi så hon var på mig också men nja, är inte lagd åt de hållet alls. Sen gjorde vi en lek som heter "Vem i rummet?" på min kompis telefon. Den leken går ut på att man ska läsa upp en fråga som exempelvis: "Vem i rummet tror du är shopaholic?" och sen ska man peka på den personen man tror är det och om man får pekar så ska man dricka dem pekarna man fått. Då märkte jag att ena killen (det var Andreas) som satt längst ut på soffan på andra sidan bara pekade nästan hela tiden på mig och jag märkte att jag pekade hela tiden på honom och där klickade något mellan oss. Jag fattade ingenting faktiskt. 

Andreas kom och satte sedan bredvid mig och vi pratade om det och vi tyckte bägge två att det var något skumt, vi trodde verkligen inte att vi skulle peka på varandra så som vi gjorde mot varandra och därefter frågade han om jag ville ha en puss, och jag sa ja, för en puss skadar aldrig någon. Ja, och vi pussades och kände att det var helt okej ändå. 


Mammas kompisar började dra sig hemöver och då förblev de vi 5 ungdomar o mamma. Så då frågade Andreas om han fick sova i samma säng som mig för han ville inte sova i soffan alls så jag tyckte också att det var helt okej - utan att det händer något alls. 

Sen låg vi där, låg o pratade med varandra nästan hela natten och vi skrattade, och skämtade med varandra och bara liksom försökte få situationen inte bli så pinsam men jag tyckte det var jätteroligt! 

Och ja, sen kunde man inte hålla händerna borta från varandra. 


Efter första gången vi träffades så började vi skriva mer varandra, och jag förklarade för honom om jag vill bilda ett nytt förhållande så vill jag vänta ett tag för jag hade precis lämnat ett förhållande som varade 3 år och jag ville inte hoppa in så fort i något nytt. Så vi bestämde för att umgås, lära känna varandra bättre och åkte ut på äventyr i stan med kompisar osv. Jag tyckte att Andreas verkade en bra kille, gullig, snäll, rolig och go.

Den 17 Augusti bestämde vi att det skulle vara vi, för vi kände att vi fick känslorna för varandra och det kändes rätt liksom. 


Detta kan jag också berätta för er.

Under tiden när jag träffade Andreas så märkte jag något hos honom, något som inte skulle vara där hos han. Jag kände mig en tyngd hos honom hela tiden även fast han hade roligt och så. En kväll när vi gick och lade oss så började han och storböla och berättade för mig varför han mår dåligt. Och jag hade mina aningar och jag hade rätt. Och ni ska veta det ni som känner Andreas, att han har verkligen inte mått bra alls, och jag tror mycket därför att alkoholen drogs in i hans liv väldigt fort då när han mådde dåligt. Det har inte varit bra alls. Och jag vet varför nu, och som sagt haft mina aningar som var rätt, att det beror på mycket hur hans familj har varit emot honom. Yesbox. 

Och om jag ska kunna förklara det här, vill jag egentligen inte för detta är hans liv och jag känner att det är inte rätt att motivera allt på en blogg där alla kan läsa. 

Men det jag blir också riktigt förbannad på folk som vet vem Andreas är, som säger dumma och elaka saker om honom även fast det är skämt, men jag tål inte att höra sådana saker som; Fet-Adde, tjockis, alkoholistjävel och sådana saker som faktiskt har kränkt honom riktigt. Förbannade snorungar som vågar glappa med käften för mycket. Sluta tro och förnedra - utan se och hör honom. 

Och Andreas har idag vågat hittat sig själv, börjat drickat mycket mycket mindre och det är otroligt och se vilken förvandling det har blivit hos han. Då har jag hjälpt honom att vägleda sig på rätt väg i livet.

Han har blivit en helt annan människa idag, tack vare av oss tillsammans. 


Snart firar vi 2 år, och då tänkte jag att vi ska göra något speciellt tillsammans men har inte kommit på än vad det blir av riktigt. Men något romantiskt blir det. 


 

För 1 år sedan idag tog jag studenten också! Min kompis Sherry fångade en fin bild på oss, och såklart gör Andreas miner oftast när jag säger att jag ville ha fina bilder på oss - lyssnar han? Nej, men han är min knasboll så det gör inget!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till en hårdrocksbruds liv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards