Alla inlägg under maj 2017

Av Josefin Dicke - 24 maj 2017 08:36

Hej!


Det var nästan 1 år sedan jag skrev här hahah! 

Godmorgon iallafall. Sitter här i köket och dricker en kopp kaffe och bara njuter av sommarvärmen, helt underbart att vi börjar få sommaren hit. 


Jag kan berätta vad jag har gjort när jag inte varit så aktiv här just.

Jag jobbar som vanligt på äldreboendet, och för ca 3-4 månader sedan så fick jag blodtrycksfall på jobbet och vilket tydde mest på att jag hade ätit och druckit dåligt tyvärr. Många gissade på att jag var gravid men de tyckte jag var osannolikt för jag går på p-piller så de blir en minimal chans att bli gravid. Men jag gjorde tillochmed 2 test (både på morgonen och kvällen) och det visade sig att jag inte var gravid i vilket fall. 

Så under jobb har jag tagit det lugnt och försökt tänka mer på mig själv för att kunna hinna med mig. 

Men iallafall så har jag fått heltidsvik under sommaren där. Och till hösten så börjar jag och inskola mig som personlig assistent - vilket jag velat länge och jobba med.

Det började med att förra veckan hörde en kompis utav sig till mig och hon frågade mig om jag var fortfarande intresserad av att jobba som personlig assistent - ja, vilket jag var då. Och då behövdes de folk mest under sommaren och efter. Men jag fick nummer till hennes chef och dagen efter så hörde han utav sig till mig för jag skickade ett brev - och vilket var nog tur för han hade varit sjuk och kom på jobbet dagen efter. Då bestämde vi att jag skulle få en inskolning till hösten eftersom jag förklarade situationen hur det va nuvarande.

Det ska bli skoj och få variera lite på jobbyrken, ja, vi får väl se hur detta går.


Jag har ju börjat med körkortet - sedan förra vintern. 

Jag har inga problem med körningen men jag har fortfarande problem med att hitta dragläget. Det är en klurig grej. Och förut hade jag problem med växlingen men nu sitter de i huvudet iallafall. 

Men jag har hittat en video på en kille som förklarar väldigt bra hur man hittar dragläget på bilen (länk finns under detta stycke) och då tittar jag noga på hur han gör och jag imiterar han också för att kunna få snille på hur man gör. Och det är upp till bevis sedan - för kan jag bilens teknik sedan så börjar jag och kör hos körskolan - jag vill ta de så billigt som möjligt. ;) 

Har du samma problem som mig eller ska börja övningsköra privat så kolla gärna in här för bra instruktioner!

"Hur man kör med en manuell växellåda". 


På min andra blogg: www.josefinapelsin.blogg.se så har jag hållt på att göra om min design, header och även reaktionsknappar som tog en väldans tid att få dit. Det var skitsvårt men tillslut så funkade allt! Gå gärna in i bloggen och kika en sväng och du får gärna reagera på inlägget också! Det är emojisknappar så du vet.


Nä, nu ska jag dra mig vidare och stöka på här hemma. Men det var roligt att komma tillbaka och skriva lite här. Det är sällan jag är aktiv här och jag är mer aktiv på den andra bloggen men ska försöka skärpa mig så jag håller till mig på bägge ställerna så de blir rättvist. 

Ah, och jag vill gärna dela med mig en låt som jag har verkligen fastnat för och jag trodde verkligen först att det var en kille som sjöng men det är en tjej. Hon är både homo &- transexuell och är en jävligt unik människa! "LP" är en förkortning på hennes namn, heter egentligen Laura Pergolizzi. Duktig som fasen och hon har en jävligt fin flickvän också! 

Här kommer låten, ha en bra dag allesammans!

Presentation


Välkommen till en hårdrocksbruds liv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards